Semi vakantie! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Steffie Oostrum - WaarBenJij.nu Semi vakantie! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Steffie Oostrum - WaarBenJij.nu

Semi vakantie!

Door: Steffie van Oostrum

Blijf op de hoogte en volg Steffie

14 December 2015 | Hongarije, Boedapest

Hiiii,

Ben ik weer. Ik wil even beginnen met het feit dat ik het super leuk vind om alle reacties onder mijn blog te lezen. Ik heb in het begin geprobeerd om er op te reageren, maar dat heeft weinig zin. Jullie krijgen daar namelijk geen melding van. Maar bij deze, ook al lijkt het alsof ik misschien de reacties niet lees, of lijkt het misschien alsof het me weinig doet... Is niet, ze doen me goed! Vind het mega leuk dat jullie blijven lezen en mijn onzinverhalen aanhoren! Dus even op deze manier: thanks!!

Er zijn ondertussen weer twee weken voorbij. Ondertussen is mijn school afgelopen en ben ik bezig met mijn laatste essays. Ze komen echt mijn neus uit. Ben wel redelijk slim geweest (vind ik zelf) om 2 essays over hetzelfde onderwerp te schrijven zodat ik lekker kan kopiëren en plakken. Daarnaast dank ik god voor Amnesty International, dat een paper in het Nederlands heeft geschreven over een onderwerp waar ik ook een paper over moet schrijven. Hatsjee, in de vertaalmachine en weer 1 afgevinkt. Op deze manier schiet het allemaal wat meer op. Maar goed, nog 2 te gaan.

Maar eerst tijd voor leukere dingen! Vanavond komt Esmee aan!! Heel veel zin in! Het is altijd wel leuk als er vrienden over komen, want dan kom je zelf ook wat meer het huis uit. Het is hier echt -1 overdag dus het is heel verleidelijk om binnen te blijven met een filmpje. Maar, de schaatsbaan is geopend en ik wil nog een andere spa bezoeken.. dus dat kan mooi deze week!

Ik heb Sinterklaas wel een beetje gemist dit jaar. We hebben hier in huis wel lootjes getrokken. Dat is echt heel leuk, omdat alleen wij Nederlanders natuurlijk wisten wat Sinterklaas was. De rest van mijn huisgenoten zag er een beetje tegenop. Dichten in het Engels is ook best wel lastig. Uiteindelijk was het echt heel erg leuk. Op 5 december hebben we met z'n alle pizza gegeten en zijn toen Sinterklaas gaan vieren. Heb zo hard gelachen! Het enige wat ik miste was het gourmetstel.. maar papa en mama hebben beloofd dat we gaan gourmetten als ik even een paar dagen in Nederland ben!

Verder heb ik de afgelopen week aardig wat katers voor m'n kiezen gehad. Het voelt als een een verlichting nu school voorbij is. Waarom weet niemand, want ik had maar 3 uur les per week. Zo zwaar was dat natuurlijk ook weer niet. Ik heb na mijn laatste college (dat was koffie drinken in een barretje met de docent en andere studenten omdat hij geen zin meer had om les te geven) wel een biertje open getrokken om te vieren dat ik klaar ben op ELTE University. Heb als aandenken wel een trui gekocht van de school. Lekker Amerikaans. 4 andere huisgenoten waren die dag om 9 uur 's ochtends klaar met hun laatste tentamen en hadden vanaf dat moment écht vakantie. Zij zijn dan ook vanaf 9 uur 's ochtends begonnen met drinken. Zwaar leven. Toch ben ik vanaf dat moment heel blij. Het voelt ook voor mij als vakantie. Gevaarlijk.

Afgelopen zaterdag zijn we met het huis uit eten geweest. Laatste keer eten met z'n allen. Pauline gaat deze week al naar huis en komt alleen maar voor een paar dagen terug in januari met haar vriendje. Telt niet echt meer dus. Wel raar hoor, dat je nu een beetje naar het einde aan het toe gaan bent. Ik moet wel zeggen dat ik heel veel zin heb om met kerst een paar dagen in Nederland te zijn. Ook omdat je je er op instelt. Heb geen heimwee ofzo, maar heb wel heel veel zin om iedereen weer even te zien. En even rust aan m'n kop. Eerst lekker een avondje borrelen in Utrecht en dan een paar dagen rust op de Veluwe. Harderwijk maakt me altijd zo rustig en ik merk wel dat mijn hoofd soms echt overloopt hier. Het is zo'n drukke stad met zoveel harde geluiden. Lekker autistisch, maar soms ben je gewoon toe aan rust aan je kop. Maar, het idee dat ik na die paar dagen Nederland nog voor een maandje terug ben in Budapest maakt me wel weer blij. Ik moet er nog niet aan denken om definitief weg te gaan. Het is echt mijn thuis nu.

Oké genoeg. Ik ga verder aan mijn paper. Ga vanmiddag naar een Roma school en bier drinken met mijn docent van mijn Roma klasje. En de rest van mijn klas natuurlijk. Daarna Es ophalen van het vliegveld. Maandagen zijn hier zo slecht nog niet.

Fijne maandag allemaal. Succes deze week. En tot de volgende update!

Joeeeeeeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

24 jarige Maatschappelijk Werk en Dienstverlening student uit Utrecht dat 5 maanden gaat studeren in Budapest.

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 10794

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Study abroad Budapest

Landen bezocht: