VAKANTIE! - Reisverslag uit Budapest V. kerület, Hongarije van Steffie Oostrum - WaarBenJij.nu VAKANTIE! - Reisverslag uit Budapest V. kerület, Hongarije van Steffie Oostrum - WaarBenJij.nu

VAKANTIE!

Door: Steffie van Oostrum

Blijf op de hoogte en volg Steffie

01 November 2015 | Hongarije, Budapest V. kerület

Hey hallo,

Het is november! En het is 17.00 uur en bijna compleet donker buiten. En koud. Soms is het handschoenen weer. Ik heb zelfs een nieuwe muts gekocht. En sloffen. Ze hebben hier namelijk een Tiger. Ik dacht dat het Nederlands was, maar dat is dus niet zo. Ik leer zo veel hier.

Afgelopen 2 weken waren leuk. Ik had eigenlijk zeg maar een soort van 2 weken vakantie. De eerste week niet officieel, maar papa mama en Jesse waren hier en dus voelde het toch een beetje als vakantie.
We hebben veel gedaan. En vooral veel gelopen. 95 kilometer in 1 week. Ik heb uitgerekend (naja mijn iPhone heeft dat eigenlijk gewoon bijgehouden) hoeveel kilometer ik in 2 maanden heb gelopen. Dat is 257. Gemiddeld 6,5 per dag. Dat is best veel, vooral als je nagaat dat de zondagen niet meetellen omdat ik dan mijn bed niet uit kom.

Maar goed, de week met mijn ouders en broer dus. Het was leuk om ook even wat culturele dingen hier te doen. Ik moest zelf op dat vlak nog aardig wat inhalen, dus dat heb ik die week dan ook gedaan. We hebben o.a. wat kastelen bezocht, een tour gedaan in het Parlementsgebouw en een dagje gebadderd in de oudste spa van Budapest. Daarnaast natuurlijk veel gegeten en gedronken. Ook heeft mam Nederlandse gehaktballen gemaakt, dus ik voelde me weer even helemaal thuis thuis. Het was heel leuk om ze mijn leventje hier in Budapest te laten zien en even een week met hen te zijn. De tijd vloog ook echt voorbij. Het deed een beetje pijn om ze weer op het vliegtuig te moeten zetten, maar ik ben nou eenmaal niet zo goed in afscheid nemen.

De week daarop had ik officieel vakantie. Omdat ik de week daarvoor niet zo heel veel voor school had gedaan, was mijn plan om deze week een inhaalslag te maken. Wederom was mijn intentie goed, alleen de uitwerking iets minder. Gelukkig krijg ik wat hulp van buitenaf om mijn paper op een goed niveau te krijgen. Als ik mijn paper terug lees ben ik er nou niet bepaald trots op. In het Nederlands kan ik prima aan één stuk door typen zonder dat het ergens op slaat (haha, deze blog is echt een perfect voorbeeld) maar in het Engels werkt dat toch allemaal wat anders. Maar ik doe mijn best. Meer dan je best kan je niet doen zegt mijn mama altijd. Misschien moet ik daar mijn paper maar mee eindigen.

Afgelopen zaterdag, gisteren dus, hebben we een huisfeestje gegeven. The official ESN Erasmus semester opening Halloween party!!!!!!!
Om even in de sferen van alle suffe Erasmus feestjes te blijven.
Het was echt een heel leuk feestje. Van onze huisbaas moest er een security guy aanwezig zijn bij het feestje, dus die had hij geregeld. We moesten daar €1,50 p.p. voor betalen, dus we vonden het oké. Mijn huisbaas had een mail gestuurd met wat info over de security guy. Hij zei: his name is Kris and don't be afraid of him ;)..
Ik had een jonge gast verwacht met een Halloween pakje, maar geen look-a-like boswachter met handschoenen (hij was niet verkleed) die heel apathisch bij de deur stond en naar de muur aan het staren was. Ondanks dat hij niet verkleed was, was hij waarschijnlijk wel één van de engste personen op het hele feestje.
We hadden allemaal gemiddeld 5 mensen uitgenodigd voor het feestje. We wisten dat er wel wat meer mensen zouden komen, maar om half 2 stonden we met 90 man binnen. Dat was best druk, maar het liep uiteraard niet uit de hand door onze security guy.

Dus vandaag zondag. Zondag brakdag. Vandaag staat in het teken van al mijn gemiste Nederlandse programma's terugkijken en vooral niet te veel bewegen. Ik heb immers al genoeg kilometers op mijn teller staan.

Hey, tot de volgende update!

  • 01 November 2015 - 18:18

    Ingrid:

    Hee Steffie,

    Geweldig verslag weer. Ik lig steeds in een deuk over jouw manier van vertellen. Je moet daar echt iets mee gaan doen, je hebt absoluut schrijftalent.
    Even het laatste nieuwtje: Laura heeft zoon nummer 3 gebaard vandaag (om 7.00 uur vanmorgen). Alles is goed gegaan. Hij heet: Jax.

    Liefs en groetjes,
    Ingrid

  • 01 November 2015 - 18:43

    Mieks:

    Hoi Steffie, Lees altijd met plezier jouw stukjes. Wat gaat de tijd


    toch snel. Groetjes Mieke

  • 01 November 2015 - 19:52

    Regina:

    Leuk zo op de hoogte te blijven! Heerlijk toch zo'n "zachte kleren" zondag! Ik houd er ook van!

  • 01 November 2015 - 23:55

    Sarah:

    Ha Stef,
    Klinkt als een heerlijk weekje met je paps en mams en Jesse!
    Geniet lekker van de mooie tijd, leuk dat je blijft bloggen!
    Wat relaxt zo'n security man van 1,50€ voor de hele avond! Zag al wat foto's op instagram voorbij komen van je outfit! Heel leuk!
    En zondagen zijn ook zwaar bedoeld om te chillen

  • 02 November 2015 - 08:25

    Letitia:

    Dag Stef, Gelukkig je bent helemaal in jouw element in Hongarije en ik had ook niets anders verwacht. Hou je haaks, dat doe je toch wel, en we zien jouw volgende krabbeltje tegemoet. Liefs Letitia

  • 02 November 2015 - 10:15

    Kimberley:

    Ha Stefje,

    Wat een leuk verhaal weer zeg! leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Nog heel veel geluk en plezier daar! spreek je snel weer

    xx kimberley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

24 jarige Maatschappelijk Werk en Dienstverlening student uit Utrecht dat 5 maanden gaat studeren in Budapest.

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 11438

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Study abroad Budapest

Landen bezocht: