Vriendinnen, Kensington en Parijs. - Reisverslag uit Budapest V. kerület, Hongarije van Steffie Oostrum - WaarBenJij.nu Vriendinnen, Kensington en Parijs. - Reisverslag uit Budapest V. kerület, Hongarije van Steffie Oostrum - WaarBenJij.nu

Vriendinnen, Kensington en Parijs.

Door: Steffie van Oostrum

Blijf op de hoogte en volg Steffie

16 November 2015 | Hongarije, Budapest V. kerület

Hiiiiiii,

Heb een beetje gespijbeld want het is maandag in plaats van zondag. Ik had een goede reden, los van het feit dat het goed is om mijn autistische trekjes af en toe los te laten.

Goede reden dus.. WANT! Lise en Monique zijn de afgelopen 5 dagen langs geweest in Budapest en hebben mij vandaag weer verlaten. Het waren 5 hele fijne dagen. Ze kwamen op woensdagmiddag aan en zijn bijna gelijk de kroeg in gedoken om de nodige flessen wijn te drinken en bij te praten. Geef ons wijn en we zijn op ons best. Dat vonden mijn huisgenoten ook toen we om 9 uur 's avonds in een niet al te beste staat thuis kwamen. Het was een goed begin van een fijne tijd. We hebben vooral veel bijgekletst (en ik wil het eigenlijk niet nog een keer zeggen, maar ik doe het toch, we hebben ook veel wijn gedronken) en een beetje sightseeing gedaan. Ook zijn we een dagje naar de Szechenyi spa gegaan om bij te komen en lekker te badderen. De spa's zijn toch wel echt de meest briljante uitvinding van de Hongaren hoor. Ben je ziek? Ga naar de spa en je bent beter. Ben je brak? Ga naar de spa en je bent topfit. Ben je blij? Ga naar de spa en je blijft blij.
Ik heb echt 5 heerlijke dagen gehad. Ik ga er maar een beetje vanuit dat zij dat ook zo hebben ervaren. Ze lezen mijn blog niet, dus ik kan eigenlijk ook gewoon zeggen dat het helemaal niet leuk was, maar dan zou ik liegen. Het was echt heel erg fijn om even vriendinnetjes uit Nederland over de vloer te hebben. Deed me heel erg goed.
Aankomende vrijdag komt Sanne, mijn huisgenoot uit Utrecht, dus ik hoef nog even niet af te kicken van Nederlandse vriendinnetjes gelukkig!

Verder ben ik vorige week naar een concert van Kensington geweest op de A38, een boot op de Donau. Dat was echt heel erg tof. We hadden ook een diner op de boot voorafgaande het concert. Het bizarre was dat we omgerekend maar 12 euro hebben betaald voor het eten en het concert. Heel cheapy! De boot is best klein dus het was nog een intiem concertje ook. We stonden al gauw praktisch vooraan. We konden het uiteraard niet laten om een aantal keer 'UTRECHT!!!!' te roepen (Kensington komt uit Utrecht), maar dat kwam vooral door het bier. Ze wilden na het concert nog wel met ons op de foto, dus we hebben ze niet totaal afgeschrikt.

Verder heb ik de afgelopen weken weer het één en ander bijgeleerd over Hongarije door gesprekken met mijn Hongaarse buddy en door gewoon op straat goed op te letten. Ik durf niet zo goed mijn mening hier neer te zetten omdat het best een corrupte bende is hier, maar ik heb mijn issues allemaal in een brief naar de president geschreven. Ik wil het niet weer over alcohol hebben, maar dat brengt dus wel het beste in je naar boven. Ik ga hem niet op sturen, wees maar niet bang. Ik ben zelf veel te bang om dat te doen. Ik vind het wel heel boeiend om meer te leren over dit land en de manier van doen. Dat kom je pas echt te weten wanneer je hier voor een langere tijd bent. Dan pas gaan je dingen opvallen.
Momenteel vind ik het hier, eigenlijk pas echt vanaf vandaag, best een beetje eng af en toe. Door de dreigingen van de IS en de aanslagen in Parijs van afgelopen weekend, is de beveiliging ook hier in Budapest aangescherpt. Zo zat ik ineens vandaag in een metro met 2 zwaarbewapende (lees: ziek grote geweren op hun rug) politieagenten in de metro. Ook liepen er militairen vandaag door onze straat. Wel maar 2, maar goed, gaat even om het idee.
Een vriendin van mijn huisgenoot is afgelopen weekend omgekomen door de aanslag in het Bataclan theater in Parijs. Het is al dichtbij, maar nu voelde het wel heel erg dichtbij. Het is echt heftig en het is ook hier het gespreksonderwerp van de dag. CNN staat praktisch non-stop aan op de televisie en nieuwe geruchten worden gelijk met elkaar gedeeld.

Maar goed, ik wil deze blog niet al te zwaar eindigen. De aankomende weken heb ik alleen maar leuke dingen gepland. Zo komt Sanne dus aankomend weekend en hebben we aankomende vrijdag ons 2e huisfeestje. Het thema is Geordie/Jersey shore. De vorige keer waren er 90 mensen en nu hebben we alleen al 90 mensen uitgenodigd, dus ik denk dat dit weer een goed feestje gaat worden. Kris de security guy komt weer dus uit de hand lopen gaat het in ieder geval niet. Haha.
Volgende week ga ik een weekend naar Krakau en Auschwitz en daarna heb ik alweer mijn laatste week school voor dit semester. Time flies, maar echt.

De komende weken ga ik in ieder geval weer een beetje op mijn eten en geld letten. En iets aan school doen. De afgelopen dagen heb ik echt met geld gestrooid. Geen idee waar het gebleven is. Ik ben blij dat ik genoeg heb gespaard maar ik heb toch echt een winterjas nodig voor dat het hier écht heel erg koud gaat worden. Er is al sneeuw voorspeld namelijk. Daarnaast zijn de eerste Erasmus kilo's zichtbaar dus ik heb een work out schemaatje gedownload van het internet.
Beetje jammer dat de kerstmarkten dit weekend begonnen zijn, dat maakt het allemaal wel een beetje lastig.
Ik heb ondertussen voor school al 2 presentaties gedaan en een midterm paper ingeleverd. Mijn youtube presentatie heb ik (een week voor de deadline, hallo!) ook al gemaakt dus ik loop best wel een beetje op schema. Wel zijn mijn volgende deadlines (5 final papers, mega veel) allemaal in januari dus ik moet wel een beetje gaan beginnen nu. Morgen. Morgen is altijd een goede dag om te beginnen. Die zin zou op een tegeltje geschreven moeten worden.

Goed, tot de volgende update. Ik duik mijn bed in. Nodig wat bijslapen na de afgelopen dagen.

Doeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiii

  • 17 November 2015 - 08:10

    Letitia:

    Dag lieve Stef, Move on! Groetjes Letitia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

24 jarige Maatschappelijk Werk en Dienstverlening student uit Utrecht dat 5 maanden gaat studeren in Budapest.

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 11976

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Study abroad Budapest

Landen bezocht: